neděle 2. února 2014

Na konci ledna..

Leden, co to tady znamená? Deště, lijáky, slejváky, místy vichr a taky střídání teplot - děsná zima anebo klidně příjemných 13 stupňů. A taky kvete mimóza, což je ten úžasnej žlutej keř co tu roste jako plevel, hlavně v Esterelu a kterýho je údajně těžký se zbavit jakmile se někde rozmnoží, ale taky se z něj vyrábí parfémy a když kvete, tak je to nádhera. A on květe 2x ročně.

Mimóza po cestě do školy

Po příjezdu z ČR mě velice potěšila moje balkonová flora kde se to za těch 14 dní pěkně pohlo a zřejmě tomu svědčí i to deštivý počasí, nicméně skoro to nepřežil muj, prozatím skromný, keříček máty, o kterým mi Mirek tvrdí že ho pečlivě zalíval ale myslim že skutečnost byla trochu jiná.

 
Můj oblíbený květináč, nazvala bych ho sukulentový lesík
Podivné sukulentové kreatury z různě ukořistěných roslinek
Inspirativní zahrada plná sukulentů a kaktusů po cestě do školy

 Tento víkend v sobotu jsme měli doma nevšední návštěvu a to Mirkovo bývalýho kolegu a jeho rodinku - jeho žena je maďarka a nesměli chybět jejich dvě dětičky co mají 2 a 5 let. Moc jsme nevěděli, co od toho čekat, jestli tu děti budou šmějdit a všechno brát do ruky (případně rovnou rozbíjet) a už vůbec jsme na takový dětský návštěvníky neměli vybavení - plastový nádobí eventuálně dětskou židli apod. Ale nakonec to dopadlo všechno docela dobře, našli jsme aspoň 1 plastovej talíř a 1 plastovej hrneček v našem kempingovým vybavení, děti si přinesli celej batoh hraček takže kromě toho krátkýho momentu kdy se zabývali jídlem si hlavně hráli a prokládali to koukáním na DVD přehrávač. Co bylo zajímavý je to, že takhle francouzsko-maďarská familie má spoustu DVDček s pohádkama co známe v čestině anebo jsou český výroby: viz Pat a Mat, Bob a Bobek, Rumcajz a Manka a taky Krteček.
No a co jsem to vlastně vařila? Oni mě už minulý léto požádali o uvaření toho ´velice tradičního pokrmu co tam jsou ty naše knedlíky a zelí´... ano, VKZ jsem dělala. Zelíčko jsem udělala už v pátek večer a dobře jsem udělala - do soboty se pěkně uleželo, knedlíky se vyjímečně docela dobře povedly no a pak ten plnej pekáč pečenýho vepřovýho, ten si prostě získá každýho. Na dezert ochutnávka českýho vánočního cukroví a muj štrůdl z domácího těsta. Nu, myslim že všem chutnalo...
I oni mi udělali mi radost - jako dárek nám přinesli víno a květník s narcisama! Ještě nekvetou ale dneska je přesadim do většího a na jaře to bude určitě paráda. 

Těsto na knedlíky trošku řidší, ale výsledný tvar byl správný
Bez potřeby komentovat..
Štrůdl s přídavkem mrkve, nikdo nic nepoznal a jak se olizovali
A tady je máme

Přikládám ještě fotečku s děvčatama ze školy, to se takhle sem tam vyfotíme, jen tak.. Ale že vypadam mezi těma 20kama mladě, nikdo by nepoznal že jsem o pár let starší :-)!


Žádné komentáře:

Okomentovat